7. december 2016

RealMæglerne vælger nyt bureau

Efter længere tids sondering af markedet og en budrunde med fire bureauer har RealMæglerne og deres søsterkæde BoligOne valgt Clienti som ny samarbejdspartner.

Landets femte største ejendomsmæglerkæde, RealMæglerne, og deres søsterkæde BoligOne har længe været på udkig efter et bureau, som kan hjælpe dem med udvikling og implementering af en ny digital strategi. Ønsket var en strategisk stærk samarbejdspartner, som forstår samspillet mellem de digitale kanaler, og som kan styrke den frivillige mæglerkædes kommunikation på tværs. Den partner har man fundet i bureauet Clienti, som har afdelinger i Aalborg, Aarhus og København. 

”Det var vigtigt for os at finde en samarbejdspartner, der både kan hjælpe med vores digitale kommunikation, men som samtidig forstår at integrere den i vores generelle fortælling. Derudover ønskede vi et bureau, som forstår de vilkår, der gør sig gældende for os som en frivillig kæde. Det har vi fundet i Clienti,” udtaler Majken Madsen, som er Marketingchef hos RealMæglerne.

Opgaven for Clienti bliver i første omgang at identificere de muligheder, de to kæder har for at udnytte de digitale medier for at imødekomme forretningsmålene. Det kommer til at udmønte sig i en samlet digital strategi med anbefalinger til kædernes digitale initiativer over de kommende år.

”Der er mange uudnyttede digitale muligheder for RealMæglerne og BoligOne, som vi glæder os til at udforske sammen med dem,” siger Asger Munkholm Højfeldt, Digital Kontaktdirektør hos Clienti.

Men samarbejdet kommer ikke kun til at handle om digital markedsføring: 

”Det er selvfølgelig oplagt at kigge på forskellige digitale løsninger, men vi skal kigge på hele den understøttende kommunikation for kunderejsen. Vores arbejde består bl.a. i at identificere, hvad der skaber værdi på kædeniveau og helt ned i den enkelte butik. Vi skal ikke glemme, at det er ude i butikkerne, den reelle forretning sker,” påpeger Asger Munkholm Højfeldt. 

Clienti har allerede taget hul på opgaven, og de første projekter forventes lanceret i løbet af første halvår 2017.