2. februar 2017

Eico lancerer ny kommunikationsplatform

Danske EICO er en førende distributør af high-end hvidevarer og har siden 2011 oplevet kolossal vækst. Nu kan virksomheden præsentere en ny visuel identitet og kommunikationsplatform, som er udarbejdet i samarbejde med Clienti.

Med 35 års erfaring inden for import og distribution af inventar til køkken og bad fra brands som Elica og Faber har EICO en stor ekspertise og knowhow. Det blev udgangspunktet for den nye platform, som netop er blevet lanceret. Essensen er, at EICO med sin unikke erfaring og viden gør det lettere at træffe det rigtige valg, hvilket udtrykkes i et nyt payoff, Refine your choice.

 

Lanceringen er resultatet af en længere proces, der begyndte med tiltrædelsen af ny administrerende direktør hos EICO, Michael Jacobsen. Han fortæller:

 

”Vi stod et sted, hvor vores hjemmeside, design og logo trængte til et brushup. Vi blev derfor enige om, at det var en god anledning til at indkalde folk med spidskompetencer inden for netop disse felter og få sparring til at strukturere og ensarte vores markedsføring. Jeg havde også en tanke om, at det ville være gavnligt for mig, som relativt ny, og mine kollegaer at invitere ”djævlens advokat” inden for til at stille spørgsmål og udfordre os på EICOs DNA”.

 

EICO gik i dialog med flere reklamebureauer, og valget faldt på Clienti:

 

”Vi var ikke bare på udkig efter en leverandør af pæn indpakning men en samarbejdspartner på den lange bane – en form for ægteskab. Derfor valgte vi Clienti”, siger Michael Jacobsen.

 

Den strategiske proces blev skudt i gang med workshops, som Clienti afholdt sammen med EICO.

 

”Vi besluttede at investere i workshops, hvor vi sammen kom ind under huden på EICO – hvem er vi, hvad står vi for? Er vi enige internt om virksomhedens DNA og den måde, vi drifter på? Vi blev udfordret og havde en meget åben og livlig diskussion med Clienti. Jeg kan godt lide at blive udfordret. Sammen fik vi stadfæstet fundamentet for den nye platform og vores kommunikation fremadrettet,” fortæller Michael Jacobsen.

 

Om den nye platform og tankerne bag siger Mette Danmark, bureaudirektør for Clienti:

 

”EICO havde et stort potentiale, som bare lå og ventede på at blive forløst rent brandingmæssigt. Vores mål var at bringe virksomhedens kolossale knowhow tydeligere i spil, så det bedste kommer til marked og gør en forskel for EICOs kunder, samarbejdspartnere og slutkunder”.

 

Udover den nye pay-off omfatter løsningen også en ny visuel identitet, logo, billeder, annoncer og produktkatalog samt posters til intern brug med fokus på virksomhedens DNA. Derudover har Clienti skabt en helt ny hjemmeside til EICO.

”Med Clienti’s ekspertise inden for strategi, design og forretningsudvikling har vi fået strømlinet vores kommunikation, vores måde at samarbejde med vores kunder og vores interne arbejde. En ting er, at man går ind i et ægteskab med nogle forventninger. En anden er, hvad man får. Jeg synes, at det, vi får ud af samarbejdet med Clienti, er meget tilfredsstillende,” slutter Michael Jacobsen.