6. januar 2017

Dunlopillo vælger Clienti som nyt bureau

Danmarks førende sengebrand, Dunlopillo vil positionere sig yderligere i markedet med en ny kommunikationsplatform. Det kommer til at ske med Clienti som samarbejdspartner, der netop har vundet opgaven efter en større pitch-runde.

Det er ikke længe siden, at Clienti kunne meddele, at OK Plus og Realmæglerne var kommet på kundelisten. Nu kan bureauet tilføje Dunlopillo.

Dunlopillo er et sengebrand, der har fulgt danskerne i mange år. Ikke mindst siden 1960’erne, hvor man fik øget fokus på ryglidelser, sund søvn og behovet for at ligge godt om natten. Dunlopillos position som markedsleder har ikke forandret sig trods udvikling og nye konkurrenter på området.

Alligevel mente, Marketing Manager, Jacob Loburski, at der var tid til at kigge på Dunlopillo-brandet – som er en del af Hilding Anders Group – med nye, friske øjne og inviterede til en pitch-runde.

”Det er vigtigt for os at positionere vores sengebrands, så de står stærkt i forbrugernes bevidsthed. Til det formål er den visuelle kommunikation afgørende. Med Dunlopillo havde vi et behov for at skærpe brandets profil og tale mere forbrugerorienteret, mere moderne og emotionelt, end vi har gjort tidligere. Og dér ramte Clienti plet på alle parametre”

Jacob Loburski fortsætter: ”Undervejs viste Clienti stor indsigt i forhold til det marked, vi er en del af. Jeg ser frem til samarbejdet, og til at vi sammen får udviklet et moderne Dunlopillo, der fortsat gør os til det naturlige valg for dem, der vil sove godt.”

Strategisk Direktør hos Clienti, Charlotte Liendgaard Vigh er i sagens natur heller ikke utilfreds med det hidtidige forløb.

”Pitch-runder er altid lidt af et sats, men vi følte virkelig, at vi havde noget at byde ind med. Og så er det naturligvis dejligt, når de falder så godt ud som den her. Selvom vi lige har vundet, er vi allerede i gang med at udvikle de første materialer. De skal nemlig være klar i starten af februar.  

Den nye kommunikationsplatform for Dunlopillo vil løbende blive foldet ud i møbelkæder og sengespecialistbutikker landet over og på tværs af medier i hele 2017.