nettopower

Clienti har været bureaupartner hos nettopower siden 2017. Og dermed også siden den spæde start med en kendskabsgrad på blot 0-1%, flashforward til i dag, hvor nettopower er på national TVC og har en uhjulpet kendskabsgrad på omtrent de 18%.

Clienti har været strategisk samarbejdspartner under to forskellige selskabsejere – og kontinuerligt været med til at analysere forretningskritiske data, for at omsætte disse til kommercielle muligheder og vindinger, som kan udmønte sig i en stærk performance marketing tilgang. Derfor er vi også ekstra stolte af de resultater, som vi sammen har opnået, siden vi for alvor trykkede på speederen 1. marts 2022 og valgte en mere offensiv brandstrategi for nettopower. Både ift. kundevæksten som runder +300% – såvel som kendskabsgraden som fortsat øges.

Kontaktperson
Michael Rode

Øget brandsearch +135%

Kundevækst på 232%

”Lyseslukkeren”

Du kender typen. Der er ingen grund til at bruge tørretumbleren, når tøjet fint kan hænge udenfor. Vi snakker ”Luk døren efter dig, så vi ikke fyrer for fuglene” –typen. Hvor lys er frås – for der er jo måneskin lige udenfor. Helt gratis. Med andre ord, den besparende type, hvor hver krone sparet, er dobbelt tjent. Måske er det i virkelighed lidt dig. Bare lidt. Måske ikke. 

Mød vores ”Lyseslukker”.
En rigtig spare-Jørgen

Optimal produktionsproces

Clienti har stået for udvikling og produktion, kontrakter, dialog med agenter, rettighedsforhandlinger, indkøb af TVC og koordinering med produktionsselskab. Det har betydet, at vi har kunnet lave et setup, hvor produktionen blev intensivt grupperet sammen således den totale udvikling gik fra 4,5 måneder til 2 måneder.

Sammen med valgt produktionsselskab har Clienti stået for den kreative udvikling, storyboard, casting, location, lyssætning og instruktion. Vi har sparet -2,6 mio. kr. på den totale produktion og udvikling og indkøb af TVC – plus endvidere fået +3 måneders rettigheder og +263 TRP’ermed i budgettet.

 

+263

ekstra TRP'er i aftalen

+3 måneder

ekstra royalties i aftalen

-2,6 mio

i budgetbesparelse

 

Behind the scenes

En stram rå-produktion af 9 TVC-film samt 2 YouTube-preroll-film. På blot 1 uge. Efterfølgende er der lavet 17 forskellige SoMe-varianter af filmene og alle 9 TVC-film er desuden gjort branding-taktiske med speak. Alle film er versioneret til alle de pågældende formater i højformat og bredformat.

 

 

Omnichannel spiller alle kanalerne gode

Clienti vil aldrig anbefale en rendyrket TVC-kampagne uden brug af den styrke, som ligger i omnichannel. Og det samme har vi gjort med nettopower og ”Lyseslukkeren”.

Vi har nemlig produceret alt TVC-indhold til SoMe-kanalerne. Vi har udviklet et decideret kampagne-website. Vi har lavet tre kampagner rundt om selve hovedkampagnen, så den fik de bedste forudsætninger. Og så har vi bestået produktionen af en helt bestemt del af ”Lyseslukkerens” regi – nemlig ”slukkepinden” – som der kom en massiv efterspørgsel på undervejs i kampagnen. Alt sammen med stærke performance marketing effekter; Vi har øget både reach, impressions, clicks, trafik og konverteringer.

Vil du vide mere?

Michael Rode

Commercial and Client Service Director