Berry&Bean

Eventyret om Berry&Bean starter med to brands, der ønsker at blive til ét. Ved at kaffehandelsvirksomheden, KaffeMekka, og kaffeproducenten, Kifaru Coffee, slår sig sammen til det, der skal være en fuld distributionskanal indenfor kaffe. Fra kaffebønne til den bryggede kop kaffe. Under brandet Berry&Bean.

Berry&Bean havde brug for en partner, som kunne hjælpe med transitionen fra to til ét brand, såvel som at forestå den strategiske rådgivning i forbindelse med lancering af brandet. Clienti startede med at hjælpe med at afsøge Berry&Beans brand position i et stærkt konkurrencepræget og specialiseret marked. 

Og til tre blandede målgrupper ligefra den professionelle barista, til den kaffe-elskende hjemmenørd og til den, der bare gerne vil have en kvalitet bedre end, hvad du kan få i supermarkedet.

Gennem fem interne workshops kortlagde vi en fælles komplet strategi med både retning for brandet, go-to-market-approach såvel som koncept for produktporteføljen og dertilhørende emballager (emballagekoncept). Vi brugte fødevareindsigter og konkrete case-eksempler fra det globale verdensmarked som indspark i processen. Fundamentet for Berry&Beans brand og position blev skabt på baggrund af Berry&Beans Points-of-Parities og Points-of-Difference, som i dag fortsat karakteriserer Berry&Beans DNA.

Kontaktperson
Michael Rode

Udvikling af brandstrategi

Clienti har udviklet brandstrategi, brandplatform og brandhierarki, som dels tog højde for Berry&Beans taktiske forretningsmål, såvel som sigtede efter en tredelt udrulning i et marked med allerede eksisterende kundeporteføljer. Brandhierarkiet blev desuden kortlagt ift. de to mother brands KaffeMekka og Kifaru Coffee, såvel som imellem en pulje af flere individuelle subbrands - med sigte på at Berry&Bean skulle kunne operere konform og enslydende, men dog forskelligt imellem enkelte landegrænser og agenturer.

Visuel identitet

På baggrund af det strategiske fundament, skabte vi en visuel brandidentitet, der kunne favne hele distributionsleddet fra frøet i jorden, til planten, bærrene, plukning, bønne, til tørring, ristning, forpakning, brygning, til nørderiet, til eventyret… kort sagt hele fødekæden. Dertil var værdier som håndværk, dedikation, passion, kvalitet og eventyr essentielle at inkorporere i det visuelle udtryk. 

Emballagekoncept

Som fødevarevirksomhed var Berry&Beans emballagekoncept naturligvis en vigtig del af den strategiske udvikling, og Clienti hjalp med at udvikle et koncept, hvor emballagerne kunne kommunikere håndværk sammen med håndværk, velsmag og kvalitet – på tværs af brands af både egne kaffebønner såvel som handlede kaffebønner fra hele verden.

 

Design af webshop

Clienti har udarbejdet design til Berry&Beans webshop, i samarbejde med Berry&Beans eksisterende e-commerce-partner. Websitet blev udviklet og lanceret på blot ni måneder og havde op til lancering en to måneders teaser-kampagne med forskellige taktiske tiltag for at opbygge en kundevolume at approache allerede fra kick-off. 

Løbende udvikler, skaber og udbygger Clienti artikler og content til den kræsne kaffenørd for at folde Berry&Beans brand og kaffeeventyr ud til hele verden.

Vil du vide mere?

Michael Rode

Commercial and Client Service Director